Gudstjeneste hver Søndag kl.10:30
Privatlivspolitik for Skjern Pinsekirke
Dataansvar
Vi tager din databeskyttelse alvorligt. Vi behandler persondata og har
derfor vedtaget denne privatlivsbeskyttelsespolitik, der fortæller dig,
hvordan vi behandler dine data.
Skjern Pinsekirke er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine persondata
behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Kontaktoplysninger:
Kontaktperson: Tom Arendt Nielsen
Adresse: Gribsøvej 8 7200 Grindsted
CVR: 34 55 13 16
Mail: info@toms-total.dk
Website: skjern-pinsekirke.dk
Behandling af persondata
Vi sikrer fair og transparent databehandling
Når vi beder dig om at stille dine persondata til rådighed for os,
oplyser vi dig om, hvilke data vi behandler om dig og til hvilket
formål. Du modtager oplysning herom på tidspunktet for indsamling af
dine persondata.
Vi anvender denne type data om dig
Vi anvender data om dig for at gøre vores service bedre og sikre
kvalitet i vores produkter og tjenester samt i vores kontakt med dig.
Generelt indsamler vi seks typer af data:
1. Data om medlemmer
2. Data om frivillige
3. Data om modtagere af nyheds materiale
4. Data om deltagere i kirkens arrangementer
5. Data om økonomiske bidragsydere
6. Data om ansatte
Vi indsamler og opbevarer dine persondata til bestemte formål
Ad 1, 2, 3, 4, 5 og 6: Vi indsamler navn, adresse, telefonnummer og
e-mailadresse. Formålet er at administrere den relation til os, som du
har givet samtykke til eller vi har et lovlig grundlag til at indhente.
Ad 1, 2 og 6: oplysninger om strafbare forhold (børne attest) i
forbindelse med arbejde og ledelse af børn.
Ad 5: For økonomiske bidragsydere, som har angivet, at de ønsker
skattefradrag for deres bidrag, opbevarer vi også cpr-nummer til brug
for vores indberetning til Skat, samt evt. forpligtelseserklæringer og
dokumentation for overholdelse af forpligtelseserklæring.
Ad 6: Vi opbevarer ansættelseskontrakt, konto nr. og cpr-nummer til brug
for den lovpligtige indberetning til Skat.
Her indsamler vi oplysninger fra
Normalt får vi oplysningerne fra dig. I nogle tilfælde kan der være
andre kilder, fx:
Offentlige myndigheder, fx nødvendige skatteoplysninger ved udbetaling
af løn
Sociale medier eller andre kanaler som er offentligt tilgængelige
Formål med behandling af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en
lovlig grund (hjemmel).
Lovlige grunde til at behandle oplysninger om dig er:
At vi som forening har en (legitim) interesse i at behandle dine
oplysninger
At det er nødvendigt for, at vi kan opfylde en aftale med dig
At loven stiller krav om, at vi behandler dine oplysninger
At du har givet samtykke til, at vi kan behandle dine oplysninger
2
Formålene med at behandle oplysninger om medlemmer er:
At behandle medlemsoplysninger
At vi kan drive aktiviteter, herunder planlægge, gennemføre og følge op
på dem
At opfylde lovgivning, herunder krav i serviceloven
At administrere din relation til foreningen i henhold dennes vedtægter
og vilkår for medlemmer – herunder at informere og sende nyhedsbrev
Formålene med at behandle oplysninger om frivillige er:
At vi kan koordinere og håndtere frivilliges opgaver i foreningen
At vi har overblik over og kan udvikle frivilliges erfaringer og
kompetencer, herunder give tilbud om fx kurser og kompetenceudvikling
At opfylde lovgivning, herunder krav i serviceloven (fx kravet om at
indhente børneattest på frivillige (og andre) som arbejder med børn
under 15 år)
At kunne udbetale transport og rejsegodtgørelser, refusion og lignende
At administrere din relation til foreningen – herunder at informere og
sende nyhedsbrev
Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser
I det omfang vi behandler dine oplysninger, sker det alene på baggrund
af foreningens berettigede og legitime interesser som er:
At håndtere dine medlemsrettigheder i henhold til foreningens vedtægter
At du kan opfylde dine forpligtelser som medlem af foreningen.
At opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse – dette gælder
fx ved forpligtelseserklæringer og ansættelser.
At kunne planlægge og afholde arrangementer og aktiviteter
At kunne vise situationsbilleder/video fra konkret aktivitet eller
arrangementer
At bevare oplysninger med historisk værdi til statistik og lignende
Vi kontrollerer og opdaterer dine persondata
Vi kontrollerer, at de persondata, vi behandler om dig, ikke er urigtige
eller vildledende. Vi sørger også for at opdatere dine persondata
løbende. Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og
opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data.
Du kan benytte kontaktoplysningerne ovenfor til at meddele os dine
ændringer.
Vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige
Vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige i forhold
til det formål, som var grunden til vores indsamling, behandling og
opbevaring af dine data.
Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder alt efter,
om vi behandler dine personoplysninger som medlem af foreningen, som
frivillig eller som bruger:
Hvis ikke lovgivning eller myndigheder kræver andet sletter vi dine
oplysninger det Løbende år efter din medlemskab eller tilknytning til
foreningen. – vores fortegnelser og data gennemgås mindst en gang årlig
i første kvartal.
Vi indhenter dit samtykke, inden vi behandler dine persondata
Vi indhenter dit samtykke, inden vi behandler dine persondata til de
formål, der er beskrevet ovenfor, med mindre vi har et lovligt grundlag
for at indhente dem. (En indmeldelse og betalinger til arrangementer og
indsamlinger med angivende persondata via elektroniske overførelser,
betragter vi som et samtykke til de data som Ølgod Menigheds Center er
pligtige at indhente). Vi oplyser dig om et sådant grundlag og om vores
legitime interesse i at behandle dine persondata.
Når vi indhenter personoplysninger om børn og unge under 15 år,
foretager vi en vurdering af, om barnet selv er i stand til at afgive de
pågældende personoplysninger. Hvis ikke, indhenter vi samtykke fra en
forælder.
Indsamler vi personoplysninger på børn via informationstjenester (apps
og sociale medier), kan børn fra og med de er fyldt 13 år selv afgive
samtykke.
3
Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give
samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os
besked om det.
Vi videregiver ikke dine persondata uden dit samtykke
Hvis vi videregiver dine persondata til samarbejdspartnere og aktører,
indhenter vi dit samtykke og informerer om, hvad dine data vil blive
brugt til. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod denne form for
videregivelse.
Vi indhenter ikke dit samtykke, hvis vi er retligt forpligtet til at
videregive dine persondata, fx som led i indberetning til en myndighed.
Samarbejdspartnere og aktører fremgår af ”Skjern Pinsekirkes Persondata
fortegnelse”
Sikkerhed
Vi beskytter dine persondata og har interne regler om
informationssikkerhed
Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder
instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine persondata mod at
blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret
offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til
dem.
Dine rettigheder
Du har ret til at få adgang til dine persondata
Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler
om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få
oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager
data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet.
Hvis du anmoder om det, kan vi oplyse dig om de data, vi behandler om
dig i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format
(dataportabilitet). Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre
personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og
immaterielle rettigheder.
Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores
kontaktoplysninger finder du øverst.
Du har ret til at få unøjagtige persondata rettet eller slettet
Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har
du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os
om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.
I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine
persondata. Det gælder fx, hvis du trækker dit samtykke tilbage. Hvis du
mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål,
som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også
kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid
med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.
Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine
persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i
så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine
persondata.
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine
persondata. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en
indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre
med behandlingen af dine persondata.
Endelig kan du til enhver tid klage over vores behandling af dine
personoplysninger til Datatilsynet, Borgergade 28, 5. Sal, 1330
København K.
Denne politik er senest opdateret den 14. juni 2018
Copyright @ Skjern Pinsekirke